.

چادرم را سپرده ام به خودت ...

شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۷ ب.ظ
وقتی بلند بلند در کلاس می خندید چادرش درد میگرفت، وقتی با فلان پسر کلاس،راحت می گفت و می خندید، نبض چادرش می ایستاد. وقتی بخاطر دیرکردنش سر کلاس، با خنده و هزار عشوه و ناز قربان صدقه ی استاد می رفت، دل چادرش می گرفت. وقتی صدای تق تق کفشش و بوی ادکلن فرانسوی اش در سالن می پیچید دل چادرش میلرزید. وقتی از آرایش صورت اش چیزی کم نمی گذاشت، وقتی هزار نگاه و حرف دنبال چادرش بود، سر چادرش گیج میرفت... وقتی داد میزد، بداخلاق بود، اعصاب نداشت و ... چادرش را غم میگرفت. چادرش را دوست داشت، نه شاید عادت کرده بود روی سرش باشد؛ کنارش نمی گذاشت، از روی سرش که سر میخورد می کشیدش جلوتر، اما حجاب رفتاری اش را گذاشته بود کنار، که هیچ، دل چادرش را هم شکسته بود... و به قول "مسطوره" ، دل تمام کسانی که "اعتقاد سپیدی را برسر دارند"... پ.ن: ز دین ریا بی نیازم بنازم، به کفری که از مذهبم می تراود: عقیق هم از این قاعده مستثنا نیست و گاهی ممکن است چادرش بغض کند...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۳
غـ ـزالــ

نظرات  (۱۲)

۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۴:۱۵ خانوم آسمون
هوم ...
جالب بود
پاسخ:
:)
این حجاب رفتاری عجیــــــــــــــیب به دلم نشست.
دست مریزاد!
پاسخ:
من شما رو میشناسم؟ به دل منم نشسته... فقط کاش داشتمش...
۲۳ آذر ۹۲ ، ۱۹:۴۷ مامان دخترا
یعنی تو نظر قبلی اسمم نیومده؟
واقعاً؟
حالا میشناسی؟
پاسخ:
;)
۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۱:۰۰ یک ناشناس آشنا
سلام

نمی‌دونم ولی به نظر من وقتی یک نفر چادر بر سر داره، در واقع یک نماد را به همراه داره، نگاه مردم و دیدشون نسبت به اون متفاوت میشه، انجام یک سری کارها از سمت این فرد بیشتر نمود پیدا میکنه و این به خیلی چیزا لطمه میزنه. کاش به حجاب چشم و رفتار بیشتر از حجاب ظاهر اهمیت میدادیم (البته منظورم چادر هست، وگرنه که حجاب در ظاهر هم اهمیت داره)
آخه بعضی ها فقط ظاهرشون رو درست می‌کنند (مثلا چادر سر می‌کنند، ریش میذارن، همه شهادت ها و کل محرم و صفر رو مشکی می‌پوشن و اینها ولی امان از بقیه چیزا)
پاسخ:
من شما رو میشناسم؟ همه ی اینا خطاب به من بود؟... یه کم بی انصافی داشت، ولی درست بود. :)
حجاب ظاهری و حجاب رفتاری دو تا وزنه ی هم اندازه باید باشن تا ترازوی عفاف ثابت بشه
کاش بتونیم عمل کنیم
پاسخ:
انشالله. :)
۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۵:۴۶ یک ناشناس آشنا
سلام

شاید کمی بشناسید، نمی‌دونم

نه، خطاب، یا بهتره بگم منظور من با شما به هیچ وجه نبود. درسته، مسلماً خیلی‌ها هم مطابق با اونچه که نوشتم نیستند ولی کم هم نیستند کسانی که فقط به صرف منافع، عادت، اجبار و ... ظاهرشون رو اصلاح می‌کنند.
قطعا همونطور که دوستمون فرمودند هم وزن بودن حجاب ظاهری و رفتاری مهم هست و بسیار هم عالی. اما با درست بودن حجاب ظاهر در حدی که در متن صریح قرآن هست، داشتن حجاب رفتاری اهمیت بالاتری داره تا اینکه بخوام حجاب ظاهرم را تکمیل تر کنم (البته این یک نظر کاملا شخصی هست). من اصلا قصد توهین به کسانی که چادر را انتخاب کردند (که واقعا خوشا به سعادتشون. چون به نظرم رعایت حرمت چادر سعادت بزرگی هست) را ندارم اما دیدم کسانی رو که چادر بر سر دارند اما حجاب رفتاریشون، صفر. و برای آقایون هم به نحو دیگه. اون موقع لطمه‌ای که چنین افرادی به دین می‌زنند زیاد میشه. چون وقتی کسی غیر معتقد از بیرون این ظاهر و این رفتار رو کنار هم میذاره، ممکنه برداشتش از اسلام دستخوش تغییر بشه.
به قول شخصی یه مشکل مهم اینه که ما در اسلام به احکام بیشتر از اخلاق اهمیت دادیم. در صورتی که باید همدوش هم باشند و در بعضی موارد نقش اخلاق پر رنگ تر میشه
پاسخ:
سلام بله. فرمایش شما کاملا درسته. من هم بر اساس همین این پست رو نوشتم. (من طوری برخورد کردم که شما نمیتونید اسم تون رو بنویسید؟مجبورید محافظه کارانه کامنت بذارید؟)
۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۵:۵۲ یک ناشناس آشنا
البته در نظر قبلی منظورم از اینکه "ما در اسلام به احکام بیشتر از اخلاق اهمیت دادیم"، به خودمون بود. به اینکه ما از اسلام وزنه احکام رو سنگین‌تر گرفتیم در صورتی که اسلام این چنین نیست و اخلاق هم در جایگاه بالایی است
پاسخ:
تو جامعه ی ما هرکس از یه طرف افتاده! بعضی ها به اخلاق خیلی اهمیت میدن و احکام رو تقریبا کنار گذاشتن، و بعضی دیگه هم... :(
۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۷:۱۵ یک ناشناس آشنا
نه. ولی خب حس کردم اینطوری بهتر باشه
پاسخ:
چرا؟ حتما دلیلی داره دیگه. دوست دارم بدونم.نمیگم خودتون رو معرفی کنید، فقط میگم چرا. چرا شما نمی تونید با اسم خودتون اینجا کامنت بذارید؟
خیلی دوست داشتم این پستتو .دعامیکنم حال چادرم خوب باشه...
پاسخ:
چادر من ولی اصلن حالش خوب نیست...
jaleb bood
kskksjkxmxkxjxX
jaleb bood
درووووووووووود