.

"تو ولی مرا میشناسی"

جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۷ ق.ظ

من فکر میکنم همه ی قبرستان های عالم باید دو قسمت داشته باشند، یک قسمت که گرد مرگ را پاشیده اند روی سنگ هایش و قسمت دیگری که هنوز زندگی در آن جریان دارد... 

***

روی سنگ خانه ات که آب میریختم، آب آرام آرام راه میگرفت سمت پُر کردنِ کلمه های گود و عمیق... قشنگ می نشست به دلِ کلمه ی قرمزِ قبل از اسم ات...

تو نرفته بودی برای مردن...و حالا داشتی زندگی ات را میکردی و لابد از آنجا به ریشِ تمام دغدغه های زمینی و دست وپا گیر ما میخندیدی!


دروغ چرا؟ چیز زیادی ازت نمیدانم... تقریباً هیچ چیز. 

سهم من از تو چشم هایت بود. 

چشم هایت داخل چارچوبِ قابِ عکس و چفیه ای که گردنت را در لباس سبز جنگی ات بغل کرده بود.

 اگر چند سلول از خون جاری در رگ هایم را بررسی کنند هم،شاید سهم دیگری هم داشته باشم... 

سهمی از قرابت ژنتیکی و خونی ام با تو را بنویسند به پایت... 

سال هاست نیامده ام... سال هاست ندیده ام ت... 


امشب، یکهو دلم تنگ شد... برای همان قطعه ای که درآن زندگی هنوز نفس میکشید... 

همه ی قبرستان ها دو قسمت دارد و آنجایی که تو را خاک کرده اند هم بوی زندگی دارد... دلِ آدم نمیگیرد... 


اصلا خوش به حال شما... خوش به حال شما که نمرده اید و "عند ربهم یرزقون" اید... 

میشود دست ما را هم بگیرید؟ 

میشود دست ما را هم بگیرید و بلدِ راه باشید در این وانفسای عمیق  گمگشتگی؟ ... 



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۶
غـ ـزالــ

نظرات  (۵)

۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۸ آب‌گینه موسوی

آفرین؛ خیلی خوب بود، فاطمه جان!

اصلاً خوش به حالِ آن‌ها...

پاسخ:
واقعاً خوش به حال آن ها...... 
قبرهای پر از زندگی....
پاسخ:
لیلی نامِ تمام دختران زمین است... 
۲۷ خرداد ۹۶ ، ۰۲:۰۰ انارماهی : )
دایی مرتضای من همیشه هست
تو همه ی لحظه های زندگی همه مون
انقدر همه همیشه ازش حرف میزنند که انگار نه انگار که نیست
انگار حتی منی که ندیدمش هم باهاش کلی خاطره دارم
پاسخ:
من اما از داییم فقط یه اسم شهید باقی مونده و یه قاب عکس... 
که زیر عکسش نوشته فرمانده گردان علی ابن ابیطالب... 

عالی
قبرستان پر از درسه برای ...


التماس دعا در این شبها
سربزنید
خیلی شایسته و بایسته بود.

خوشا به حالتون که نشانه ای از شهید دارید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی