.

چه حسن اتفاقی اشتراک ما پریشانی ست...

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۱۴ ب.ظ
از میان کتاب های الهام؛ "پنجشنبه فیروزه ای" را برمیدارم بخوانم.تم اصلی تمام کتاب امام رضایی ست...از همان اولش اشکم را درمی آورد...یاد آخرین زیارتم می افتم...یاد صحن جمهوری...یاد تمام حرف هایی که رویم نمیشد به حضرت رئوف....یاد تمام دعاهای نکرده...یاد بغض های نشکسته...یاد....چرا دروغ بگویم...سطر به سطرش را یاد تو بودم...چند صفحه بعد زیر لب میگویم "به جهنم که هیچ وقت نفهمیدی..." سطرها را که پایین می آیم با خودم میگویم "بهتر که هیچوقت نفهمید وگرنه الان خیلی اذیت میشد برای کندن و رفتن..."بعد از خودم می پرسم "من چی...؟"...من چرا نمیتوانم بگذرم؟...من چرا دارم دیوانه میشوم؟...بغضم را قورت میدهم و سعی میکنم به خوابی که سحر دیده ام فکر نکنم... آخ...امان از دست خواب های من...به سلمان توی کتاب فکر میکنم...به سهمی که از قلب غزاله دارد...آخ سلمان..... دلم میگیرد....اصلا خوش به حال غزاله.... خوش به حالش بخاطر تمام آن سه سالی که لااقل می دانست که....صفحه ها را می خوانم و با بغض میگویم چه میشد اگر تو هم..... ؟ با یک نفس عمیق سعی میکنم یادم برود...به صفحه ی سیصد و هفتاد و سه میرسم و تمام میشود...شروع میشود شاید...***برای بار هزارم دلم گفته کاش نگارگری بلد بودم...و این جور وقت ها بغض هایم را می ریختم روی کاغذ و لابلای رنگ ها و طرح ها خودم را گم میکردم...چه روزهای عجیبی ست این روزها.....خدایا.... مرا با نقطه ضعف هایم امتحان میکنی؟...میشود نکنی؟...میشود امتحان من "بلاتکلیفی" نباشد که کل عمرم ازش بیزار بوده ام؟
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۳۰
غـ ـزالــ

نظرات  (۹)

دختر جان ما خودمان حالت و قیافه ی این روز هایمان سه نقطه است بعد می آییم اینجا ؛
شوما هم هی سه نقطه می کنی توی حلق دلمان ؟! این رواست عایا ؟ این بود آرمان های امام ؟!


پستی که یکی از همین روز ها تو سوران می شینه :
اگر ، کاش ، شاید ...
لعنت ... لعنت ... هزار بار لعنت به این سه کلمه ی ویران کننده ... !


همین الآن ، با خوندن متن تو هم به ذهنم رسید . ببین !
یعنی حتی سه نقطه هاتم میشن چسب زخم و می شینن رو همون قسمتی از قلب که خون داره ازش شتک میکنه رو همه ی وجود آدم ...


با این وجود ؛ سه نقطه به خورد ملت نده ... حالا من عادت کردم . فکر بقیه هم باش

با تچکرات فراوان :)
پاسخ:
سه نقطه های ویران کننده ...
به جهنم که هیچ وقت نفهمیدی ...


هه ...
از این به جهنمایی که به خیام خام بی خیال شدن می گی شون ، اما حتی بعد گفتن شون هم یه جهنمی تو دلت به پا میشه که ...

ما خودمون ختم روزگاریم عقیق خانوم ...
پاسخ:
دقیقا...
برای پیدا کردن همین " که " ای که به خاطرش گفتی "خوش به حال " غزاله که سه سال لااقل می دانست باید برم کتابو بخرم و بخونم ...


مثلا تو فکر کن فقط به خاطر اینکه بفهمم عقیق چرا گفت " خوش به حال " ... چرا حسرت برد به حال دل غزاله !

دیوانگی شاخ و دم نداره و اینو تو خودت بهتر از من میدونی :)
پاسخ:
عزیزدل من... کلا بخونش...کتاب خوبیه...با محوریت مفهوم جامعه کبیره...خوب نوشته شده...
و اما قسمت :
من چی ؟ من چرا نمیتوانم بگذرم ؟ من چرا دارم دیوانه می شوم ؟



این جور سوال ها که خود آدم از خودش می پرسد
اصلا عین روضه ی باز عمل میکند برای آدم... میخواهم بگویم انقدر که دردناکند و نابود کننده ...


عاشقی دردسری بود ، نمی دانستیم ...
حاصلش خون ........ خون جگری ......... بود نمی دانستیم ...
پاسخ:
هعی.... گفتی که صبور باش...هیهات دل موضع صبر بود که بردی...
لامصب اینجا مثل کلیسا می ماند برای من
می آیم
و می نشینم
به بغض های دلم ، به حسرت های دلم ، به غصه های دلم
اعتراف
میکنم !


عقیق ِ ساواکی ِ اعتراف گیرنده :(

دیگه به نظرم برا امروز بس باشه
پاسخ:
اعتراف...خوبه...
یه بار به یکی گفتم خدا همیشه آدم هارو با نقطه ضعف هاشون امتحان میکنه و من الان به شدت درحال امتحانم بهم گفت انسان بودن ما خودش یه امتحانه همین که باید سعی کنیم شان انسانیمون رو حفظ کنیم یه امتحانه و امتحان دیگه ای درکار نیست...
متن رو چندباره خوندم و هربار دلم خواست این کتاب رو بخونم و چقدر آخرش رو فهمیدم...
یاحق
پاسخ:
بخونش حتما... کتاب خوبیه... پنجشنبه فیروزه ای/سارا عرفانی
:((

خب قانون اصلاً همین است که با پسندها و نقطه‌ضعف‌ها آزموده می‌شویم!
پاسخ:
همیشه تو این امتحان ها گند زدم...
این الهام همون مسطوره اس؟
باهاش قهرین اینجا نمیاد؟
نمیگم دل به تازه رفیقا ندید اما هیچ وقت، هیچ وقت، کهنه رفیقا رو از دست ندین دکتر عقیق.
پاسخ:
بله... همان سفیدکمرنگ است که این روزها بیشتر از همیشه کنارشم... قهر چرا؟...
اگر امام رضایی و عاشقانه نبود که یکباره نمی خوندیش از صب تا عصر !
گفتم که، تو اگر با این تمرکز و توجه درس میخوندی، تا حالا فوق تخصصت هم گرفته بودی جلو جلو!
پاسخ:
ساعت 4 و اینا بود که تموم شد :)) درس ها انقدر جذاب نیستن دقت کن