.

نپرس حال مرا...

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۰۹ ق.ظ
بعضی از سوال‌ها زمینه‌ی عجیبی دارند."خوبی؟" از دسته ی آن سوال هایی ست که میزانِ پاسخ به علامت سوال بعدش؛ برمیگردد به کسی که آن را پرسیده است. و خیلی بستگی دارد به لحنش..."خوبی؟" از آن سوال هایی ست که اگر بدون وقفه بعد از "سلام" آمد؛ باید بگویی "مرسی" ، چون جمله‌ی بعدی طرف مقابل بدون مکث با "غرض از مزاحمت..." شروع میشود و میفهمی کار درستی کرده ای."خوبی؟" از آن سوال هایی ست که باید با طمانینه پرسیده شود.باید دوسه بار رویش تاکید شود که: "فلانی پرسیدم خوبی؟" شما را به خدا سوال های مهم و اساسی را با تعارفات تکراری از نفس نیندازید...به بهانه ی رعایت ادب و اصول اجتماعی بی ارزش شان نکنید...باور کنید رسم ادب؛ این ها نیست...پ.ن 1:من خیلی عادت ندارم به جواب دادنِ این سوال.به تعارفی پرسیدنش که اصلا!!.پ.ن 2:خوب است هر آدمی در زندگیش کسی را داشته باشد، که بتواند در جواب "خوبی؟" بگوید: "دقیقا نمی دانم چه مرگم است!" و طرف مقابل هم بی آن که توضیح اضافه ای بخواهد، بتواند درکش کند.( من از این آدم ها دارم...و خوش به حالم اصن!)پ.ن 3 :گاهی دلم میخواهد به سبک "تسنیم" از وسط جمع؛ یکهو بدوم توی اتاق ؛ در را محکم بکوبم و بگویم: "با همه‌تون عَــــهرم! "(جالب اینجاست که اتاق من رو هم برای اینجور قهر کردن انتخاب میکنن ایشون :) )
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۴
غـ ـزالــ

نظرات  (۵)

حمد خدا...☺️
پاسخ:
و لله الحمد...
من هر وقت پرسیدم جواب از اون لبخند های اعصاب خورد کن بود
:)))))))
فدای اون تیله خاله
پاسخ:
:) :*
من بودم! :)
پاسخ:
شما نگی هم با این دقت و ظرافت تو اعراب گذاری های دوست داشتنی ت، میشه فهمید که کامنت کیه :*
عزیزِ من...

حالِ مرا نپرس که هنجارها مرا
مجبور می‌کنند بگویم که: بهترم!
پاسخ:
نپرس هیچ نپرس از دلم ، همین "چه خبر" همین "چه می کنی این روزها.."سوال بدی است پانته آ صفایی
:**
خیلی ممنون عزیزم!